11 אלמנטים חיוניים למעקב SEO שאתם צריכים לשים לב אליהם
שמירה על מקומכם הטוב בדירוגים מחייבת אתכם לעקוב אחרי שינויים טכניים ודפים באתר. כדי להקל על המאמץ, תוכלו להשתמש בכלים נכונים שיעזרו לכם לעקוב אחרי ביצועי ה-SEO שלכם.
היבטים קריטיים של אינדוקס
אחת מהנקודות החשובות ביותר למעקב היא היבטים שמאפשרים לאתרכם להיות מדורג בגוגל. אם האתר שלכם לא אינדקסי, כל המאמצים שלכם יהפכו לחסרי ערך.
1. שינויים בקובץ robots.txt
קובץ ה-robots.txt הוא הקובץ הראשון שבוטים של מנועי החיפוש סוקרים כשהם נכנסים לאתר שלכם. הקובץ הזה מספק הנחיות לבוטים כיצד לסרוק את האתר.
מומלץ לעקוב אחרי שינויים, במיוחד אם הקובץ מתחיל לחסום את גישת מנועי החיפוש. שינויים כאלה יכולים להתרחש לעיתים קרובות לאחר שהמפתחים מעבירים את האתר מגרסה לא גבוהה.
כלים כמו LittleWarden יכולים להתריע על שינויים באינדוקס מדי יום.
2. תגים ללא אינדוקס (noindex)
תגי noindex הם תגים שמוסיפים לדפים שאתם לא רוצים שיופיעו בתוצאות החיפוש. חשוב לעקוב אחרי שינויים בתצורה הזו מפני שהיא יכולה להשפיע על בריאות ה-SEO שלכם.
באמצעות LittleWarden, תוכלו לקבוע בקלות אילו דפים יישארו אינדקסיים ואילו לא.
3. שינויים בתגי x-robots
תגי x-robots מבצעים את אותה הפעולה כמו תוויות noindex, אך הם מופיעים בכותרות HTTP. LittleWarden גם כאן מציעה פתרון מצוין למעקב.
4. אימות XML sitemaps
sitemaps ב-XML הם כלי SEO חשוב, מספקים למנועי החיפוש גישה למידע אודות כל הקישורים באתר שלכם. קיים צורך לבדוק את תקינותם, כיוון ששגיאות יכולות למנוע סריקות efetivas.
שוב, LittleWarden מצטיינת במעקבים אלו.
5. שינויים בתגי קנוניקל
תגי קנוניקל הם דרך לוודא שגוגל מבינה איזה דף יש לספק בתוצאות החיפוש אם יש תוכן כפול. חיוני לעקוב אחרי שינויים כדי לא ליצור בלבול עבור מנועי החיפוש.
אלמנטים של דירוג בדף
אלמנטים אלו מתייחסים לפרמטרים שאנחנו רואים בדף – חשוב לעקוב אחרי שינויי התוכן גם על מנת לשמור על דירוגים מותאמים.
6. שינויים בתגי כותרת
תגי כותרת הם חשובים ביותר למשוך את תשומת הלב של המשתמשים. כדאי לעקוב אחרי כל שינוי כדי לוודא שתגי הכותרת שלכם נשארים רלוונטיים.
7. שינויים לינקים פנימיים
מעקב אחרי שינויי הקישורים הפנימיים שלכם הוא קרדינלי. אם קישור חשוב נמחק או שונה, זה יכול להשפיע על הדירוגים שלכם.
8. שינויים בשימוש במילות מפתח
אם קמפיינים שיווקיים מבוצעים בשטח שלכם, ייתכן שעריכת מילות מפתח תשפיע לרעה על הדירוגים, וחשוב לעקוב אחרי אותם שינויים.
מעקב אחרי נראות בתוצאות החיפוש
מעקב אחרי איך שאתם מופיעים בתוצאות החיפוש אינו משפיע ישירות על הדירוגים, אך הוא יכול להשפיע על אחוזי ההקלקה האורגניים שלכם.
9. שינויים בתגי כותרת
תגי כותרת משמשים כהמלצה למנועי החיפוש בנוגע לכותרת שמופיעה בתוצאות החיפוש. שינויים בלתי צפויים יכולים להשפיע על התנועה.
10. שינויים בתיאורים מטא
תיאורים מטא לא נחשבים כגורמי דירוג, אך הם קריטיים לצורך המכירות בתוצאות החיפוש. חשוב לעקוב אחרי שינויים גם כאן.
11. אימות סכימה
סכימה היא כלי עוצמתי שיכול לספק תוכן חשוב לגוגל ולעזור בהצגת תכנים מעניינים בתוצאות. אתם רוצים לעקוב אחרי שינויים שיכולים להשפיע על CTR האורגני שלכם.
נעימנעו!
עכשיו שיש לכם רשימה מקיפה של אלמנטים למעקב, זה הזמן להוסיף את המעקב הנדרש לקמפיינים שלכם ב-SEO. זכרו, זה תמיד עדיף להיות מוכנים מאשר לגלות על שינוי שהתבצע זמן מה לאחר מכן.