10 עדכוני PPC חשובים לשנת 2024
עולם השיווק הדיגיטלי עובר שינויים משמעותיים בשנת 2024, כאשר גוגל שוב תופסת את מרכז הבמה בפיתוחים החשובים ביותר. בעיות כמו קובצי קוקי של צדדים שלישיים, התקדמות בגוגל אנליטיקס ואובדן אמון בקרב המפרסמים היו חלק מהנושאים המרכזיים שהיו תחת זכוכית מגדלת השנה.
מבט כללי על המגמות והאירועים
ככל שאנו מתקרבים לסוף השנה, חשוב להסתכל על הכותרות המרכזיות שפורסמו השנה ועל מה שהיה בעל ערך מוחשי עבור המפרסמים. הנה עשרה מהעדכונים שהגיעו לרמות הצפייה הגבוהות ביותר באתר "Search Engine Land".
1. גוגל מודיעה על הפסקת תשלומים בכרטיסי אשראי
ביוני 2024, גוגל הודיעה למפרסמים בעלויות גבוהות שידרשו להפסיק להשתמש בכרטיסי אשראי או חיוב לצורך תשלומים על פרסומות גוגל, תוך עדכון עד ל-31 ביולי 2024. המפרסמים נדרשו לעבור למתודולוגיות תשלום מבוססות בנק או להתמודד עם סיכוני השעיה.
אלו שנפגעו מהשינוי התלוננו על כך שהוא יוצר בעיות עם גמישות תזרימית.
2. תובנות חדשות על טקסטי פרסומת של גוגל
חברת Optmyzr ניתחה יותר ממיליון מודעות וגילתה תובנות רלוונטיות לאסטרטגיות טקסט פרסומת בשנת 2024. התוצאות הראו כי השקפת עולם מסורתית על מה שעובד ושל מה שלא הייתה צריכה לעבור שינוי.
- החשיבות של כוח טקסט – טועה בהחלט!
- שימוש בראשי תיבות לעומת טקסט רגיל – הגילוי הוא שטקסט רגיל משיג ביצועים טובים יותר.
- אורך הטקסט – טקסטים קצרים היוו הצלחה רבה יותר.
3. סגירת אתרי פרופילים עסקיים
במרץ 2024, גוגל סגרה את אתרי הפרופילים העסקיים. מבקרים באתרי גוגל עסקיים הופנו לדף הפרופיל העסקי עצמו, מה שגרם למותגים שציפו להשתמש באתרים כדי להקים אתר חדש באמצעות פלטפורמות ידועות.
4. ירידת האמון בין המפרסמים לגוגל
במהלך השנה האמון בין המפרסמים בגוגל הגיע לשפל חדש בעקבות האשמות שונות מצד משרד המשפטים האמריקאי.
היו דיווחים רבים על חוסר שקיפות ומניפולציות מצד גוגל, שנדונו גם בפומבי.
5. עלייה בהוצאות פרסום
ההוצאות על פרסומות חיפוש בגוגל בארצות הברית עלו ב-17% בהשוואה לשנה הקודמת, עם עלייה של 8% בכמות הקליקים ו-9% בעלות לקליק (CPC).
למרות העלייה, בשיא אביב 2024 החלה ירידה בכמות הקליקים, מה שמעיד על שינוי במגמות השוק.
6. שגיאות דיווח על נתוני מתחרים
באוגוסט׳ 2024 אירעה בעיה בגוגל Ads, ששחררה לראשונה נתונים על מתחרים. זו הייתה שגיאה חריגה בעבודת המערכת שהביאה להצגת מידע לא רצוי בין המפרסמים.
7. גוגל אנליטיקס 4 משדרגת את המדיומים
בפברואר הוספה לגוגל אנליטיקס 4 שמונה ממדי תובנות חדשים שיעזרו למפרסמים לבצע אנליזות מדויקות יותר לגבי מקורות תנועה.
8. עדכון שותפי החיפוש
באמצע פברואר, גוגל הודיעה על השגת פרסום טוב יותר והמון פרטים בכל הנוגע למערכת השותפה של החיפוש שלה, תוך מתן יותר שקיפות למפרסמים.
9. קובצי קוקי של צדדים שלישיים
מהלך לגניזת הקוקיז של צדדים שלישיים התעכב שוב ושוב, וכתוצאה מכך גוגל פתחה במערכת חדשה שתבוא עם פתרונות חלופיים לצורך פתרון בעיות פרטיות.
10. המבט קדימה ל-2025
סיכום השנה מצביע שהנושאים הבולטים ביותר בשנת 2024 היו סביב גוגל. ככל שאנו נכנסים לשנת 2025, צפוי להיות יותר עדכוני קסם AI שיביאו לשינוי תפיסת המפרסמים בעיקר בכל הנוגע לפרסום דיגיטלי.
האם השינויים הללו יובילו לסביבה משתנה חלוטין בתחום השיווק? רק הזמן יגלה.