3 פורמטים של פרסומות ביוטיוב שצריך להכיר כדי להגיע ולמשוך צופים בשנת 2025
יוטיוב הפכה לפלטפורמה קריטית עבור מותגים שמעוניינים להגיע לקהל שלהם. הבנת שלושת פורמטי הפרסום המרכזיים של יוטיוב – פרסומות בזרם, פרסומות בתפריט ו-Shorts – היא חיונית ליצירת קמפיינים שמבדרים, מלמדים ומעוררים השראה, תוך כדי ניצול כל דולר שיווקי בצורה נכונה.
סביבת יוטיוב: צופים, יוצרי תוכן ומפרסמים
כדי להבין את ההשפעה של יוטיוב, חשוב לבחון את האקוסיסטמה שלה:
- הצופה: הצופים הם הבסיס של יוטיוב, וההתנהגות שלהם עברה משידורי טלוויזיה מסורתיים ליוטיוב ולאחר מכן חזרה למסכים באמצעות סטרימינג.
- היוצר: המאמנים מגדילים את מספר הצופים. באמצעות יוטיוב, כל אחד יכול להפיק תוכן בעצמאות.
- המפרסם: המפרסמים משחקים תפקיד מרכזי באקוסיסטמה הזו, בכך שהם יכולים להגיע לצופים דרך יוצרי תוכן או על ידי הפקת תוכן משכנע בפלטפורמה שייעודה הוא צריכת וידאו.
השילוב הזה מדגיש את התלות ההדדית של הצופים, היוצרים והמפרסמים בעיצוב ההתפתחות המתמשכת של יוטיוב.
3 פורמטים של פרסום ביוטיוב שצריך להכיר בשנת 2025
יוטיוב ממשיכה להתפתח, ורבים מהמפרסמים עדיין מנווטים כיצד לגשת לפלטפורמה באופן אפקטיבי. עם האסטרטגיה הנכונה, אפשר לנצל את הפוטנציאל שלה כדי לבדר, ללמד ולגרום השראה לקהל בשנת 2025.
1. פרסומות בזרם (In-Stream Ads)
האופן שבו אנשים צורכים תוכן וידאו משתנה. צופים שעברו מהטלוויזיה למחשב אישי, כיום צופים ביוטיוב על מסכים גדולים יותר. השימוש ביוטיוב על מסכי טלוויזיה גדל ב-63% בהשוואה לטלפונים.
שימוש בטלוויזיות חכמות מאפשר לפרסום ביוטיוב להגיע ישירות למסכים. מה שמוביל לשאלה: מדוע להסתמך על ספקי טלוויזיה קונוונציונליים כש-Google TV מציעה יכולת טיוב טובה יותר, נתונים ויכולת לדלל שותפים לפרסום?
באמצעות Google TV, ניתן לחלק קמפיינים במיוחד למסכים תוך כדי שילוב עם קמפיינים אחרים של Google. זהו הזדמנות עצומה למותגים.
2. פרסומות בתפריט (In-Feed Ads)
פרסומות בתפריט מציעות הזדמנות ייחודית למשוך את תשומת הלב של המשתמשים. כאשר הם גוללים דרך התפריטים, הם מחפשים תוכן שיכולה ללכוד את העין שלהם.
פרסומות אלו מופיעות בשלושה מקומות עיקריים:
- בתפריט הבית.
- בתפריט הבא לצפייה.
- בתפריט החיפוש.
כל מיקום מפעיל התנהגות שונה אצל המשתמשים. הכוונה היא לדעת לאן לכוון את המודעות בכל שלב במחזור הקנייה.
3. פרסומות Shorts
Shorts הם פורמט חשוב במיוחד עבור מותגים רבים, במיוחד אלו עם רקע בפרסום במדיה החברתית. הפורמט הזה מצריך לכידת תשומת הלב במהירות, כיבוד זמן הצופה, ודחיפה לפעולה מהירה.
היתרון של Shorts הוא הקלות שבהם ניתן להפיץ את המודעות, כאשר ניתן להשתמש באותו תוכן גם בפלטפורמות אחרות כמו טיקטוק, אינסטגרם ופייסבוק.
היפוך בין גרסאות שונות יכול להוסיף ערך לחוויית המשתמש.
בנייה על יוטיוב: צעדים להצלחה
לא צריך להיות מסובך כדי לבנות תוכן על יוטיוב. הנה גישה פשוטה להתחיל:
- קבע את התקציב שלך: התחל בקטן עם תקציב יומי של 5$, 10$ או 20$ על פני שלושה קמפיינים.
- תכנן את התוכן שלך: דגש על יצירה של וריאציות רבות עם פתיחות, סיומים וסוגי קולות שונים.
המהלך הזה יכול לשדרג את מסלול המותג שלך בצורה משמעותית.