שינויים בהצגת תוצאות חיפוש בעקבות AI: תובנות חדשות על ה-SEO
עידן החיפוש הכוונתי לעבר אינטליגנציה מלאכותית (AI) נוגע ליותר ויותר תחומים, וכעת הוא משפיע גם על הדרך בה אנו רואים תוצאות חיפוש. מחקר חדש מצביע על כך שתוצאות שנוגעות לפרסומים נמצאות ב-18% מכלל השאלות הקשורות למידע ממשאבים חיצוניים. מה זה אומר עבור המפרסמים וכיצד הם יכולים להסתגל לשינויים המתהווים?
האם ה-SEO כמו שאנחנו מכירים אותו מסיים את דרכו?
כחלק מהתופעה, נמצא שככל הנראה כללי דירוג החיפוש המסורתיים מאבדים מעט מחשיבותם בהקשר של תוצאות הצגת ה-AI. ככל שנחקרים פרסומים ונושאים שונים, מתברר ש-63% מהמקורות המוזכרים בתשובות ה-AI אינם מופיעים בעשרת המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש המסורתיות. זהו שינוי מהותי שמחייב את המפרסמים לגבש אסטרטגיה חדשה.
אילו שאלות נפוצות מופיעות בתשובות AI?
- בכוח זמן, השאלות המציגות “כמה” נמצאות ב-54% מהתשובות.
- שאלות הקשורות לביקורות מקבלות רק 9% מהתוצאות.
- אילו שאלות המתחילות ב-“מה זה” משיגות 39% מהשאלות.
השפעה זו עשויה לפתוח הזדמנויות חדשות עבור מפרסמים שמיישמים תוכן וידאו, שכן התוכן של YouTube מתווסף לתשובות AI, מה שמגביר את הנראות שלהם.
שאלות על סמכות המידע
ישנם כתבי עת שמוזכרים רבות בתשובות AI, גם כשמדובר בנושאים שאינם נמצאים לגביהם בחזית הידע שלהם. לדוגמה, Business Insider מצוין לעיתים קרובות בחדשות על סלבס, בעוד ש-The Times of India מופיעה בדיונים בריאותיים. דבר זה מצביע על כך שהבנת הסמכות בנושאים השונים אינה קובעת רק על פי התכנים הקודמים שנכתבו.
איך נראית התמונה בעתיד?
יכולת הצגת תשובות AI מתפרסת כיום ליותר מ-100 מדינות וטריטוריות, אם כי השימוש בה באירופה מוגבל עקב רגולציות. נכון להיום, הפיצ’ר הזה ממשיך במידה רבה ללא פרסומות. מחקר צופה לעלייה בשימוש ב-AI Overviews בעתיד, אם כי קיים צורך למצוא דרכים לכלול מודעות בצורה שמביאה לערך מוסף.
כעת, ההבנה היא ש-Google לא תוכל פשוט לשים תשובות AI על כל מילות המפתח, שכן זה יוביל לדירוגי שביעות רצון נמוכים מאוד. השיקול הזה מצריך מהשחקנים בתחום להיות מודעים לדקויות החדשות שמתרקמות.
חידוש מתודולוגי
המחקר בוצע על פני יותר מ-500,000 שאילתות ממקורות שונים בין יוני לדצמבר 2024, ומספק תובנות חשובות עבור המפרסמים והאנשי שיווק דיגיטלי.
הנתונים הללו והמיתודולוגיה המלאה יכולים להיחשף בפלטפורמות השונות כדי לכלול אנשי מקצוע שיפעלו בהתאם לתובנות חדשות אלה.
מה למפרסם לעשות כעת?
המפרסמים צריכים להבין את הטלטלה החדשה בשוק ולחשוב מחדש על אסטרטגיות ה-SEO שלהם. חיוני להתמקד ביצירת תוכן איכותי המעניק תשובות מדויקות והגנריות לשאלות הגולשים וכך להגדיל את הסיכוי להיכלל בתשובות AI של Google.
טיפים חשובים למפרסמים:
- נהל אסטרטגיית תוכן משולבת שכוללת טקסט ווידאו.
- שפר את הבנת המושג סמכות הנושא.
- השתמש בנתונים ובתובנות המתקבלות מכלים דיגיטליים על מנת למקד את התוכן.
עידן החיפוש החדש מביא עמו אתגרים רבים, אך גם הזדמנויות מרובות למי שיידע להסתגל. בואו נתחיל בתנועה קדימה עם אסטרטגיות חכמות שיכולות להקנות יתרון תחרותי בשוק המתקדם.