fbpx

שדרגו את קמפייני ה-PPC שלכם עם טריק פשוט שהשיווקנים לא רוצים שתגלו!

%d7%a9%d7%93%d7%a8%d7%92%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a7%d7%9e%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a0%d7%99-%d7%94-ppc-%d7%a9%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%a2%d7%9d-%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%a7-%d7%a4%d7%a9%d7%95%d7%98-%d7%a9%d7%94

איך לשדרג את יעילות רכישת לקוחות PPC באמצעות ניתוח RFM

עשור טכנולוגי מתמיד אפיין את ההתפתחות בעולם השיווק הדיגיטלי, והדרישה לפרסום ממומן הפכה לאחת מהדרכים העיקריות להשגת לקוחות חדשים. אך האם ידעתם שניתוח RFM יכול לסייע לכם למקסם את היעילות של קמפיינים ממומנים? במאמר זה נעמוד על שיטות השימוש בניתוח זה כדי לחסוך בהוצאות פרסום ולפגוש את הלקוחות המדויקים.

מהו ניתוח RFM?

RFM (Recency, Frequency, Monetary value) הוא כלי ניהול שמסייע לנו לקטלג את לקוחותינו על פי התנהגות רכישה. לכל לקוח יש שלוש מדדים עיקריים:

  • Recency – הקטגוריה הראשונה מתייחסת לאחרונה שאותו לקוח רכש.
  • Frequency – מידת התדירות שבה הלקוח מבצע רכישות.
  • Monetary value – כמה הלקוח מוציא בממוצע לכל רכישה.

חשיבות הסגמנטציה ב-RFM

עולם השיווק המודרני דורש מאיתנו להעניק מענה מדויק ללקוחותינו. כשאנו פועלים לפי עיקרון ניתוח RFM, אנו יכולים למקד את המאמצים בפרסומות לקבוצות מסוימות, מתוך מטרה להוציא את המירב מהקמפיינים הפרסומיים שלנו.

כיצד מבצעים ניתוח RFM?

בכדי לבצע ניתוח נכון, נדרשים לנו מספר נתונים בסיסיים:

  • מספרי זיהוי של לקוחות.
  • תאריכים של רכישות.
  • ערכי רכישות.

חישוב ציוני RFM

החישוב מתבצע באמצעות קביעת ציון לכל אחד מהמרכיבים. לדוגמה:

  • Recency: לקוחות שרכשו במהלך ה-30 ימים האחרונים הם בדרגה 3, ואילו לקוחות שלא רכשו יותר מ-90 ימים יקבלו דרגה של 1.
  • Frequency: לקוחות שקונים כל חודש יקבלו דרגה 3 לעומת לקוחות שקונים פעם בשנה שיקבלו דרגה 1.
  • Monetary value: לקוחות שבזבזו מעל 200 ש"ח יקבלו דרגה 3.

לאחר חישוב הציונים, כל לקוח יקבל שילוב של ציונים מתוך 1 עד 3, ויצרנו סגמנטציה כללית שתסייע בתכנון הקמפיינים הבאים.

כיצד ליישם את ניתוח RFM בקמפיינים ממומנים?

לאחר שהניחו את הבסיס לאפיון הלקוחות, ניתן לבצע התאמות ספציפיות לכל קבוצת לקוחות כדלקמן:

קמפיינים ממוקדים לפי קבוצות

  • לקוחות VIP: ניתן להציע הנחות ואירועים ייחודיים.
  • לקוחות חוזרים: לשקול לסייע להם עם הצעות מותאמות ולא להקשות עליהם בעומס פרסומי.
  • לקוחות בסיכון: יש להשתמש בשפה דחופה למודעה ולמקד את ההצעות כדי לחדש את הקנייה.
  • לקוחות עם ערך נמוך: יש לשקול להוציאם מקמפיינים למוצרים יוקרתיים.

שיפור תוכן הקמפיין

תוכן מעניין הוא המפתח לפרסום אפקטיבי. הקופירייטרים יכולים לשלב שפה המיועדת לכל מטרת פרסום:

  • ללקוחות בסיכון: “קנייה בחמישה אחוזים הנחה לקנייה הראשונה שלך מאז יולי!”.
  • ללקוחות VIP: “ללקוחות האהובים שלנו בלבד – הנחה ייחודית”.

מתי לא כדאי להשתמש בניתוח RFM?

לצד היתרונות, יש מקרים שבהם ניתוח RFM לא יהיה רלוונטי:

  • מוצרים הנרכשים לעיתים רחוקות, כמו ציוד תעשייתי ייחודי.
  • שירותי מנוי כמו נטפליקס, בהם קיימת חובת חידוש טבעית.
  • מוצרים עונתיים, שבהם יש לאפיין מדדים אחרים.

סיכום

שימוש ב-RFM יכול להקנות יתרון תחרותי בשוק הפרסום הדיגיטלי על ידי פנייה נכונה ללקוחות ולמיקוד המאמצים בניהול הקמפיינים השונים. על ידי הבנת ההעדפות וההתנהגויות של לקוחותינו, אנו יכולים לשפר את שיעורי ההמרה ולהפחית הוצאות מיותרות על פרסום לא אפקטיבי.

אז למה אתם מחכים? התחילו ליישם את ניתוח רמות ה-RFM בקמפיינים הממומנים שלכם ותראו את התוצאות מדברות בעד עצמן! 🚀

הידעת?

93% מהצרכנים סומכים על המלצות למוצרים או שירותים מאנשים שהם מכירים.

בניית מותג חזק יכולה להקנות לך המלצות חיוביות ולהגדיל את הסיכויים שלקוחות יפנו אליך.
סוכנות פרסום דיגיטלי
כניסת לקוחות
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור "בואו נדבר" הינך מאשר/ת בזאת לברנדיני לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.
סוכנות פרסום דיגיטלי ברנדיני