שיפור איכות הלידים בפרסום ממומן B2B
פרסום ממומן הפך לכלי חיוני בשיווק ובגיוס לידים לעסקים. עם זאת, איכות הלידים המתקבלים היא משתנה קרדינלי בהצלחה של קמפיינים אלה. במאמר זה נעמוד על הדרך לשפר את איכות הלידים באמצעות טכניקות ממוקדות וניתוח נתונים.
מהם הלידים האיכותיים?
הלידים האיכותיים הם אותם לקוחות פוטנציאליים שהסיכוי שלהם להפוך ללקוחות משלמים גבוה. כדי לזהות ולהשיג לידים אלה, עלינו למקד את המאמץ שלנו בניתוח נתונים, ביצוע אופטימיזציה של הקמפיינים והשתמשות בכלים שונים שיעזרו לנו להצביע על לידים בעלי פוטנציאל גבוה.
אהבתם או לא? עיקרי הלידים המומלצים
- הבנת הצורך של הלקוח – הכירו את הצרכים והדרישות של הלקוח הפוטנציאלי.
- שימוש בניתוח מסדי נתונים – זהו את הלידים שמתרחקים ומדויקים.
- בחירה במסרים יצירתיים ומדויקים – פיתוח קמפיינים סטטיסטיים המועברים בצורה ברורה.
- שיפור הקמפיינים בהתבסס על נתונים – הבחנה באיזה ערוץ גבינו את הלידים האיכותיים ביותר.
תשתית לכימות לידים
צעד ראשון בכיוונך לשיפור איכות הלידים הוא להקים תשתית לזיהוי הלידים. השתמשו במערכות CRM שיכולות להקלוט מידע כגון UTMs ומזהי קליקים. כך, תוכלו לקבל נתונים על המקורות מהם הלידים מגיעים.
ניהול לידים מתוחכם
באמצעות כלים לכימות לידים, ניתן לזהות לידים איכותיים (MQL) ולפתח שיטות שנועדות להניע את הלידים דרך מסלול הקנייה. לכך ניתן להשתמש בנתוני CRM כמו:
- לידים מאושרים על ידי מכירות (SAL).
- הזדמנויות מכירה.
- לקוחות.
הבנת נתוני המדיה הממומנת
אם נתחיל עם הפלטפורמות המובילות לגיוס לידים B2B, כמו גוגל ולינקדין, המפתח הוא להבין את המנופים של המדיה הממומנת, כדי למקסם את הביצועים של הקמפיינים.
שימוש בנתוני CRM
כאשר מנתחים את נתוני המערכות על הקמפיינים שלכם, יש לקחת בחשבון את המידע הנוסף שמספקות מערכות CRM. אל תבזבזו תקציב על פרסומות שאינן ממוקדות, אלא התמקדו במילות המפתח שמביאות את הלידים האיכותיים.
אסטרטגיה יצירתית
ב-B2B, הכנה מראש של מסרים ממומנים יכולה לשדרג את הביצועים בצורה משמעותית. יש להשתמש במדיה כדי לקבוע את קהל היעד שלכם. לדוגמה:
- אם אתם פונים לחברות גדולות, יש להימנע מלפנות לחברות קטנות.
- אם אתם פונים למומנים, הימנעו מדיבור עם אנשי מכירות שזמינים מיד.
כמו כן, התכוונו למחלקות גיאוגרפיות שונות, מכיוון שלעיתים יש פוטנציאל גבוה בתחום מסויים באזורים מסויימים. שקללו את הפוטנציאל של אזור גיאוגרפי עם צרכי המותג.
אינטגרציה של נתונים
האסטרטגיה של אינטגרציית נתונים בבסיס הנתונים שלכם עוזרת לאלגוריתמים של הפלטפורמות למקד את עצמם על לקוחות פוטנציאליים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להמיר לידים. גישה זו עשויה להוביל לעלויות גבוהות יותר לליד, אך חשוב להבין שזה יכול להוביל לתוצאות הרבה יותר איכותיות.
מעקב לאירועים
אחת מהשיטות היא להפעיל מעקב אחרי אירועים במכירה, כך שמתבצע חיבור בין כמות הנתונים לבין הערך. ככל שאם יש לך יותר נתונים, כך תוכל לקבל תוצאות מדויקות יותר. ניתן להתמקד באירועים בתחתית הפאנל.
סיכום
על מנת לשדרג את איכות הלידים שלכם, עליכם לשלב את התשתית הבסיסית, הבנה של ערוצי המדיה, יצירתיות נתונה ואינטגרציה של נתונים. כל אחד מהמרכיבים הללו מייצר סינרגיה ומבצע קמפיינים ממומנים בצורה הרבה יותר אפקטיבית.
אם תשלבו את כל הדרכים הללו, תוכלו להשיג תוצאות מרשימות בפרסום הממומן שלכם.