מגמות ונתונים חדשים בעולם החיפוש המונע בינה מלאכותית
כמו בכל תחום אחר, גם בעולם השיווק והחיפוש אנו עדים לשינויים מתמידים, ובחודשים האחרונים נתוני ה-AI Overviews (AIO) של גוגל מציגים מגמות מובהקות שחושפות את השפעת הבינה המלאכותית על החיפוש. בחודש אוקטובר, המגמות הללו החלו להתייצב, אך יחד עם זאת, היו עליות מרשימות במספר קטגוריות, במיוחד בתחום הנסיעות.
עלייה משמעותית בציטוטי YouTube
במהלך ספטמבר נרשמה עלייה יוצאת דופן בציטוטי YouTube בתחום ה-AIO, עם צמיחה של 400 עד 450% יחסית לאוגוסט. לאחר מכן, באוקטובר, נרשמה התייצבות ברמות של 110% עד 115% לעומת אוגוסט. מהנתונים עולה כי סוגי התוכן שגוגל נוטה לצטט כוללים:
- תכני "איך לעשות"
- סקירות מעמיקות
- השוואות מוצרים
הסיבות לכך שהציטוטים הללו מתייצבים מעידות על כך שסביר להניח שגוגל מצאה את הנחיות השימוש הנכון בתכני YouTube, דבר שיכול להוסיף ערך משמעותי לתוכן באתרים שונים.
צמיחה דרמטית בציטוטי נסיעות
בתחום הנסיעות, הציטוטים של המלצות נסיעה במדיה המונעת בינה מלאכותית זינקו ב-700% בחודש כהכנה לעונת החגים המתקרבת. מדובר בשינוי משמעותי המסמן את הכוח הגובר של המלצות הנסיעה המונעות על ידי הבינה המלאכותית.
כדי להגדיל את הנראות בתחום זה, מותגי הנסיעות צריכים להתמקד באופטימיזציה של התוכן על סמך אירועים מקומיים, פעילויות ייחודיות, וכמובן מילים מפתח כמו "מה לעשות" שמביאות לרשימות לא מסודרות.
מגמות של חיפוש ממוקד באזור המקומי
גוגל החלה להדגיש חיפושים עם תוכן ממוקד יותר, שמבוססים על שאלות ממוקדות ודינמיות. לתופעה זו יש משמעויות רבות עבור המותגים בעולם הנסיעות. הנה כמה דוגמאות:
- אטרקציות בטופ
- מה לעשות ב
- פעילויות ידידותיות למשפחות ב
- פסטיבלים בעונת החורף ב
ישנה חשיבות ברורה להתאמת התוכן לצרכים המתפתחים של המשתמשים, כאשר ההצלחה תלויה ישירות בהצעות שמתאימות לחיפושים ייחודיים המיועדים לעולם הנסיעות.
הבנה מעמיקה של התייצבות ה-AIO
נתונים נוספים מצביעים על כך שהצמיחה היומית של הציטוטים בתחום ה-AIO התמתנה והגיעה ל-1.3%. לאחר שישה חודשים מאז השקת ה-AIO, השוק מתחיל להראות סימנים של בגרות והתייצבות לצורות חיפוש חדשות.
דבר זה עשוי להעיד על כך שמותגים יכולים להתחיל לתכנן שוב פעולות אופטימיזציה על סמך קביעות מוצקות יותר, במיוחד במילות מפתח החורגות בהן מתמקדים בתקופות החגים.
שימוש בציטוטים בחינוך
תחום החינוך מתאפיין בצמיחה יציבה של 5% בכמות המילים שגורמות ל-AIO לתגובה. הגדילה ניכרת במיוחד בשאילתות מורכבות יותר כמו:
- דרישות להסמכת סייבר
- אפשרויות קריירה עם תואר פסיכולוגיה
- השוואות בין תארים (PhD לעומת PsyD)
ניתן להבחין כי גם השאלות העסקיות בתחום B2B רואות צמיחה מתונה של 2%, דבר מה שמעיד על כך שהביקוש לידע טובע בהתרבות.
סיכום ומסקנות
לאור הנתונים העולים מהמחקר שבוצע על ידי BrightEdge, אנו יכולים לראות שתחום ה-AIO מתייצב ונכנס לתקופה חשובה. כיצד אתרים יכולים להפיק תועלת מזה? אופטימיזציה של התוכן בהתאם למגמות החדשות תסייע ליצירת תוכן איכותי שיענה על צרכי המשתמשים בעתיד הקרוב.
זהו עולם דינמי בו הקפיצה בין תוכן מגוון ומתוחכם יכולה להביא לשינויים משמעותיים בנראות ובתנועה לאתר שלכם. השלב הבא הוא לנצל את המגמות הללו ולזהות הזדמנויות לצמיחה.