תוצאות מחקר על ביצועי מערכות פרסום לא מכוונות: מתודולוגיות ושינויים במחירים
במהלך רבעון שלישי של 2023 עד 2024, נערך מחקר על ביצועי קמפיינים ב-Google Ads, בהתמקדות במערכת Performance Max (PMax). תוצאות המחקר, שנערך על ידי Optmyzr, מספקות תמונה מעודכנת על ההשפעות של עליית עלויות המודעות על הערכים שהושגו.
תובנות עיקריות מהמחקר
לפי המחקר, קמפיינים ב-PMax זכו לשיפור קל בהחזר על השקעה (ROAS) ובשיעורי המרה, למרות עלייה מחודשת במחירי המודעות. להלן המספרים המרכזיים:
- ROAS: עלייה של 1% משנה לשנה, מ-609.77% ברבעון השלישי של 2023 ל-616.36% ב-2024.
- CPA (עלות למרה): עלייה של 8% משנה לשנה, מ-$13.92 ל-$15.15.
- CPC (עלות למודעה): עלייה של 6% משנה לשנה, מ-$0.50 ל-$0.53.
- שיעור המרה: ירידה של 3% משנה לשנה, מ-3.56% ל-3.47%.
למרות השיפור המקוטע ב-ROAS, עלויות המודעות והמרות נמנעות מהפוטנציאל המלא של קמפיינים אלו.
פילוח לפי סוגי קמפיינים
כאשר בוחנים את הביצועים לפי סוגי קמפיינים, התמונה מתבהרת יותר:
קמפיינים חיפוש:
- ROAS: עלייה של 2% משנה לשנה.
- CPA: ירידה של 3% משנה לשנה.
- CPC: עלייה של 22% משנה לשנה.
- שיעור המרה: עלייה של 21% משנה לשנה.
קמפיינים קניות עם PMax:
- ROAS: עלייה של 4% משנה לשנה.
- CPA: ירידה של 15% משנה לשנה.
- CPC: ירידה של 10% משנה לשנה.
- שיעור המרה: עלייה של 5% משנה לשנה.
קמפיינים קניות ללא PMax:
- ROAS: עלייה של 13% משנה לשנה.
- CPA: ירידה של 3% משנה לשנה.
- CPC: ירידה של 10% משנה לשנה.
- שיעור המרה: ירידה של 7% משנה לשנה.
נראה כי קמפיינים ב-PMax משיגים שיפורים בכל הקשור ל-ROAS ולשיעורי המרה, במיוחד בקמפיינים קניות. קמפיינים חיפוש אומרים אחרת לגמרי, עם העלאות משמעותיות לשיעורי המרה המצוינים.
מגמות והמלצות
בינתיים, העלייה ההולכת ומתרקמת בשיעור אובדן חשיפות מדאיגה. מצבים אלו עשויים להגביל את האפקטיביות הכוללת של קמפיינים. כאשר משווים בין קמפיינים עם וללא PMax, אובדן חשיפות היה גבוה יותר ברמת PMax.
לאור הממצאים, נוואה הופקינס, מנהלת מותגים ב-Optmyzr, ממליצה על השקעה בתכנים חזותיים, בהתבסס על עלויות נמוכות להפקה של קמפיינים ויכולת להשגת ROAS משמעותי ו-CPAs מרשימים.
מה זה אומר עבור המפרסמים?
כחלק מהמסקנות, המפרסמים צריכים לשקול את האיזון הנכון בין סוגי הקמפיינים השונים, כדי להבטיח אופטימום בביצועים. קמפיינים ב-PMax, בעוד שהם מציעים יתרונות מסוימים, בהחלט אינם פיתרון חד משמעי לעלויות פרסום מתגברות.
בסיכומו של דבר, נתוני המחקר מצביעים על כך שלמרות השיפורים הקלים בביצועי קמפיינים, על המפרסמים להיות ערים לעליות האפשריות בעלויות המודעות ולמנות את המשאבים במדויק כדי למקסם את התוצאות.
לסיכום
תובנות ממחקר זה מוכיחות שעולם פרסום ה-PPC הוא דינמי ומצריך גישה מועילה יותר לניהול קמפיינים. הצלחה תלויה ביכולת לא רק להגיב לשינויים בשוק אלא גם לנצל את הכלים והטכנולוגיות הזמינות, כגון קמפיינים חזותיים, כדי להתמודד עם אתגרים חדשים.