חמש מגמות מרכזיות המשתנות את שיווק B2B לפי דיווח לינקדאין
דוח חדש של לינקדאין מצביע על חמש מגמות עיקריות שמזעזעות את שוק השיווק B2B, עם דגש על מדדי הכנסות, אטריבוציה מבוססת AI ואסטרטגיות ממוקדות החזר על ההשקעה (ROI). בואו נבחן את המגמות הללו ומהן נכונות עבור משווקים בעידן המודרני.
1. מיקוד במכירות ובמדדים כספיים
משווקים מצביעים על שינוי משמעותי במדדים שמשמשים להערכת הצלחתקמפיינים. במקום להתמקד במדדים מסורתיים כגון עלות להובלה (CPL), המגמה נוטה לשים דגש על מדדים שקשורים להכנסות. חברת ServiceNow מציינת:
“בעידן החדש, מה שחשוב זה הכמות של הלקוחות שאנחנו מצליחים להביא וההזדמנויות שאנחנו מייצרים.”
בעוד שבעבר מדדי כמו Marketing Qualified Leads (MQLs) היו המרכזיים, כיום יש עניין גובר במדדים של “צנרת מקורית” שקשורה ישירות לפעילות שיווקית.
2. רפורמות על החזר על השקעה של מותג
לאורך השנים, CFOs החלו לדרוש הוכחות לכך שמאמצי בניית המותג נושאים פירות. כיום, המטרה היא לדווח על מדדים שמתחברים ישירות לזרמי ההכנסה:
- הפרדה בין תקציבי מותג ודרישה.
- עריכת קמפיינים הממוקדים בחשבון עם ערך גבוה.
- איזון בין אינטראקציות וההשפעה על הצנרת.
3. מודלים של אטריבוציה ממוחשבת
עם התרחבות קבוצות הקנייה B2B, שמשתרעות על בין 6 ל-10 חברים, הצורך בפתרונות שמבוססים על למידה מכונתית הולך ומתרקם. השימוש במודלים אלה מבטיח שהמשווקים לא יפלו למלכוד של מודלים ישנים של אטריבוציה של “המגע האחרון”:
“העולם שלנו הפך למורכב במיוחד. כל הנקודות איתם אנו מתמודדים משתלבות זו בזו.”
פתרונות מתפתחים כוללים:
- ניתוח ערך חיים לפי ערוצים.
- מודלים למדידת סינרגיה בין ערוצים.
4. מדידות ברזולוציות שונות
מנהלים כיום מודדים ביצועים על פני שלושה צירים:
- מדידות על בסיס זמן אמת: אופטימיזציה עלות להובלה.
- משכי זמן בינוניים: סיכוי להחזר השקעה משבעה לעשרה שבועות.
- ניתוחים ארוכי טווח: ROI מותאם אישית שכולל השקעות מותג.
גישה זו מסייעת למניעת נטייה לחפש רק יתרונות קצרי טווח.
5. לוחות מחוונים מאוחדים בזמן אמת
ואחרון חביב, הצלחת השיווק תלויה ביכולת להציג נתונים בצורה קריאה ומאוחדת. ל-73% מהמשווקים יש עיכוב בהפקת נתונים בשל סילואטים בנתונים:
- תוספות נוספות כמו תגי לינקדאין הנכנסים למעקב אחרי התנהגות באתרים שונים.
- מודלים חיזויים שמסייעים לזהות השפעות הכנסות שאין קישור ברור אליהם.
מה משמעות הדבר עבור משווקים?
הדוח מדגיש כי יש ערך למדידה עבור גידול המותג:
- קישור מדדים להכנסות.
- שימוש בכלים כמו אטריבוציה מרובת מגעים וסטיודיות השפעה על המותג כדי להעריך ביקוש.
- איזון בין אופטימיזציות בזמן אמת לבין ניתוח ערך לקוח ארוך טווח.
בהצלחה בשיווק B2B תלויה ביכולת שלכם לתרגם נתונים לשפה שמגיע ל- CFOs ולמנהיגים עסקיים. כדי לקרוא את הדוח המלא, אתם מוזמנים לבקר באתר לינקדאין.