תובנות חדשות על השפעת כלים מבוססי AI על שוק החיפוש
בשנים האחרונות, כלי השיח המופעלים על ידי בינה מלאכותית, כמו ChatGPT ו-PERPlexity, רוצים לשנות את הדרך בה אנו מחפשים מידע באינטרנט. המהפכה הזו משפיעה באופן משמעותי על התנהגות המשתמשים והשפעתה על שוק החיפוש והמלכודות המסורתיות של מנועי החיפוש המסורתיים, כמו גוגל.
המאבק על שליטת שוק החיפוש
מחקר חדש שפורסם על ידי Previsible מצביע על כך שככל שהמערכת של גוגל מתחילה להיות פחות פופולרית, משתמשים פונים לדרכי חיפוש חלופיות. בעשור האחרון, גוגל הייתה השורה הראשונה של חיפוש, אבל כיום אנו רואים שינוי מעניין: משתמשים מתחילים להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות יותר.
עיקרי הממצאים מתוך המחקר
- ChatGPT ו-PERPlexity מהווים כ-37% מכלל התנועה המופנית מאמצעי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית.
- המגזר הפיננסי מהווה 84% מתעבורת ה-LLM שנבחנה.
- תוכן בלוגים מהווה כ-77.35% מהתנועה המתקבלת מכלים אלה.
הממצאים הללו מדגישים את השפעת המידע המועבר על ידי בלוגים ומשאבים חינוכיים, שמסייעים למשתמשים לקבל את התשובות הדרושות בזמן אמת.
שלב ההתקדמות במגזר הפיננסי
המגזר הפיננסי מראה עלייה משמעותית בתעבורה הנובעת מכלי AI. מנתוני המחקר, נראה שיש מספר סיבות לכך. ראשית, רבים מהכלים האלה מציעים יחסים וקשרים עם פלטפורמות שונות, מה שמאפשר גישה ישירה יותר למידע.
שנית, תוכן רלוונטי ועדכני בהחלט עוזר למותגים בתחום הפיננסי למצב את עצמם. כאשר אנשים מחפשים מידע על מניות, השקעות או אחוזי ריבית, הם פונים לכלים כמו ChatGPT לקבלת מידע מהיר ונגיש.
כיצד עסקים יכולים להפיק תועלת?
כדי לנצל את השפעת כלים מבוססי AI, על עסקים לבצע את השינויים הנדרשים באסטרטגיות השיווק שלהם. זה כולל:
- פוקוס על תוכן ברמה גבוהה – תוכן איכותי יכול למשוך לקוחות פוטנציאליים דרך כלים שונים.
- לשפר את ה-SEO – להיות בדירוגים גבוהים במנועי החיפוש דורש עידכון מתמיד של התוכן.
- ניטור והשוואת נתונים – כלים כמו Google Analytics יכולים לסייע לעקוב אחרי הכנסות מגורמי תעבורה שונים.
תהליך מעקב נתוני תעבורה
Previsible השיקה כלי חינמי שמאפשר לעסקים לעקוב אחר תעבורת LLM. הכלי מציע נתונים כמו:
- סשנים אורגניים: מספר הסשנים הכולל במידה שנבחרה.
- תעבורת LLM: סך הסשנים המתקבלים מכלים שונים.
- סטטיסטיקות השוואתיות: השוואות בין הזמן הממוצע בכל עמוד לבין ממוצע האתר.
תחזיות לעתיד
תוך כמאה ימים, ניתן לראות עלייה משמעותית בכמות תעבורת ה-LLM. לדוגמה, במגזר האירועים נרשם גידול של 900% בתעבורה מ-ChatGPT.
אם נמשיך לראות עליות כאלו, תעבורת ה-LLM עשויה להוות עד 20% מהתנועה הכוללת לאתרים. מצד שני, זו עשויה להיות גם משאב מאתגר עבור אתרי מסחר אלקטרוני, כאשר בדיקות מדגמיות הראו כי דפי המוצר מקבלים פחות מ-0.5% מהתנועה המוזמנת מ-LLM.
סיכום
ניתן לסכם את הממצאים בקלות: שוק החיפוש מתפתח ומתחיל לראות כלים חדשים המבוססים על בינה מלאכותית, כשהם מביאים עימם שיטת חיפוש חדשה. עסקים צריכים להיות מודעים לשינויים הללו ולהתאים את אסטרטגיות השיווק שלהם כדי להישאר רלוונטיים ולמקסם את הפוטנציאל של תעבורת LLM לשנה הקרובה.
בעוד ש-*AI* מציע הזדמנויות חדשות, יש להקפיד לא לפגוע במודלים העסקיים המבוססים הקיימים. התנסה בזה בצורה מושכלת ואחראית.