איך לבצע מחקר קהל לקידום אתרים (SEO)
כדי להצליח בקידום אתרים, חיוני להבין מה הקהל שלך מחפש ולמה. מחקר קהל חורג מעבר לדמוגרפיה בסיסית, חוקר את הכוונה שמאחורי השאלות ומגלה את מה שמניע את החלטות הקוראים. באמצעות ניתוח התנהגות החיפוש, תוכל ליצור אסטרטגיות SEO ממוקדות ואפקטיביות, גם אם אין לך משאבים רבים. במאמר זה נציג כיצד לבצע מחקר קהל לאפקטיבי לקידום אתרים.
השיטות המסורתיות למחקר קהל: אילו מגבלות יש?
מחקר קהל מסורתי כולל תהליך רחב של איסוף, ניתוח ופירוש תובנות על קהל היעד. בין השיטות ניתן למצוא:
- מאפיינים דמוגרפיים: גיל, מגדר, מקצוע ועוד.
- פסיכוגרפיה: תחומי עניין, תחביבים, ערכים ואורח חיים.
- פירמוגרפיה: סוג החברה, גודל וכו'.
- תובנות התנהגותיות: מגמות ודפוסים של פעולה.
איסוף הנתונים הללו מתבצע לרוב באמצעות ראיונות אישיים, קבוצות מיקוד וסקרי דעה.
בעיות במחקר המסורתי
דיויד אוגילבי, מגדולי אנשי השיווק, טוען כי "הבעיה במחקר שוק היא שאנשים לא חושבים כמו שהם מרגישים, לא אומרים מה שהם חושבים ולא עושים מה שהם אומרים." מכאן, הצורך בכלים חכמים יותר כדי להבין את הקהל.
איך לבצע מחקר קהל בצורה אפקטיבית יותר?
מחקר קהל לקידום אתרים עוסק בניתוח דפוסי חיפוש סביב בעיות שונות להבנת הכוונות של הקוראים. הבנת הכוונה של החיפוש מאפשרת לך ליצור מפה של מסע הקהל שלך, המבוססת על בעיותיו. להלן כמה צעדים שיכולים לעזור לך להתחיל:
1. זיהוי בעיות הלקוח האידיאלי
מי הוא הלקוח האידיאלי שלך? מה הבעיות שהוא מתמודד איתן? על ידי זיהוי בעיות הלקוח, תוכל בנקל עד ליצירת תוכן שמתחבר למחשבותיו.
2. ניתוח נתוני חיפוש
בחן כיצד אנשים מחפשים פתרונות לבעיות שלהם. זה כולל ניתוח מילות מפתח ושאלות שמעלים הגולשים בעת החיפוש.
3. זיהוי מניעים
חשוב להבין מהם המניעים שמניעים את הקהל שלך לחפש פתרונות מסוימים, מהם הטריגרים שיעודדו אותם לבצע חיפוש.
הבנת התנהגות החיפוש
דפוסי ההתנהגות של הקהל שלך מתבטאים במגמות ובתבניות החיפוש. כאשר לקוח קורא על מוצר חדש, הם לרוב יחפשו אותו באינטרנט כדי לקבל מידע נוסף. חשוב לוודא שהתוכן שלך זמין וחיוני בשלב זה.
עובדות על התנהגות חיפוש:
- 79% מהאנשים מרגישים בטוחים יותר כשיש להם את המידע הנדרש.
- 75% מהאנשים משווים בין מקורות כדי לאמת את המידע.
מה הם הטריגgers שמהם נובעת התנהגות זו?
טריגרים הם גורמים שמניעים את התנהגות החיפוש של הקהל. זה יכול להיות שינוי בתודעה הפנימית או פעולה חיצונית שגורמת לאנשים לחפש מידע נוסף.
כיצד לנתח את הטריגרים?
- ביצוע סריקת PEST כדי להבין גורמים פוליטיים, כלכליים, חברתיים וטכנולוגיים שמשפיעים על הקהל.
- איסוף נתונים על מגמות בתחום שמעניין את הקהל.
- ניתוח המסרים המועברים על ידי מקורות המידע השונים.
אופן מיפוי המסע של הקהל
מיפוי מסע הקהל הוא כלי חשוב להבנת התהליך שהקהל עובר בפתרון בעיותיו. כל שלב במסע כולל:
- תודעה: הכרה בבעיות קיימות.
- גילוי: חיפוש הפתרונות.
- החלטה: בחירת הפתרון המתאים.
שאלות מפתח שמתרקמות לאורך המסע:
- מהי הבעיה שיש לפתור?
- איזה יתרון יושג על ידי פתרון הבעיה?
- אילו שאלות יש להקדיש תשומת לב כדי לקבל החלטות נכונות?
באמצעות ניתוח מיטבי של התנהגות הקהל, אתה יכול ליצור תוכן שמדבר אל הקוראים ונותן מענה לצרכיהם. ע"י כך תספק את המידע הנדרש ותגביר את הנראות שלך במנועי החיפוש. עקוב אחרי המגמות הקיימות, ענה על שאלות רלוונטיות ותשמור על תוכן מעודכן שמדבר לקהל שלך.