גוגל בוחנת עיצוב חדש לתוצאות חיפוש באיחוד האירופי
גוגל החלה לנסות עיצוב חדש לתוצאות החיפוש שלה עבור קבוצת משתמשים מצומצמת באיחוד האירופי, כאשר הם מחפשים מוצרים, מסעדות, טיסות ובתי מלון. המבחן הזה הוא חלק מהמחלוקות של גוגל כדי לעמוד בחוקי האיחוד האירופי, שמיועדים להגביר את התחרות בשוק.
מה קורה?
על פי דיווחים, גוגל השיקה יחידות חדשות שיאפשרו למשתמשים לבחור בין תוצאות מאתרי השוואת מחירים כמו Booking.com לבין תוצאות שיכולות להוביל ישירות לאתרים של ספקים בעת חיפוש מוצרים שונים.
הדוגמאות לתוצאות החיפוש
כאשר מתחילים לחפש טיסה, לדוגמה, בין ווינה לבוסטון, גוגל מציגה תצוגת תוצאות המוקדשת לאופציות חברות טיסות:
כמו כן, בעת חיפוש על ארוחות, כמו ארוחת סטייק בווינה, המשתמשים יכולים למקד את התוצאות למקומות ספציפיים:
יחידות חדשות בתוצאות החיפוש
תמונות אלו מדגימות מה שמתרחש כעת, אך לא מציינות את היחידות החדשות שבדיווח. אם נתקלתם ביחידות המבחן החדשות הללו, נשמח אם תשתפו אותנו בתמונות.
מה גוגל אומרת?
דובר של גוגל ציין כי הפתרון החדש נועד לשמור על איזון טוב יותר בין האתרים השונים וגם לסייע בהשגת המטרות של ה-Digital Markets Act.
למה זה חשוב?
חוק ה-Digital Markets Act נועד לקדם תחרות וגיוון בתוצאות החיפוש. עם התקנות החדשות, יהיה מעניין לעקוב אם השינויים בתצוגת התוצאות יובילו להשפעה על התנועה באתרי אינטרנט באירופה.
מבט מעמיק יותר
חוק זה מעצב מחדש את המצב של גוגל בתחום החיפוש והאופן בו היא מנהלת את המונופול שלה באירופה. ככל שהתחרות תגדל, יתכן שיהיה מקום לאתרים נוספים להיבדל ולהגיע ללקוח.
קשורים
בהמשך חדשות
כחלק מהמגמה הזו, נראה שיש גם עדכונים והצהרות נוספות מגוגל בנוגע לשינויים הפוטנציאליים ב-AI ובתפקידה בשוק החיפוש.
- כיצד מנהיגי שיווק מתאימים את אסטרטגיות החיפוש שלהם עם גוגל ו-AI
- אופטימיזציה ל-AI: כיצד למקסם את התוכן שלכם עבור חיפוש במנועי AI
תהליך זה מצביע על שינוי משמעותי בדרך בה גוגל מקיימת את מערכת היחסים שלה עם אתרי אינטרנט אחרים ועם המשתמשים שלה. זה יכול לסייע בשיפור חוויית החיפוש ובקידום אתרים חדשניים יותר. עקבו אחרי השינויים ואם נתקלתם ביחידות החדשות, נשמח לשמוע את דעתכם.