גוגל משנה את כללי המשחק: כך חיפוש במובייל הולך להשתנות!

גוגל משנה את כללי המשחק: כך חיפוש במובייל הולך להשתנות!

גוגל מסירה את ה"ברדקרומב" מתוצאות החיפוש הניידות

גוגל הודיעה לאחרונה על שינוי משמעותי בדירוג התוכן בתוצאות החיפוש עבור משתמשי המובייל. העדכון יגרום לכך שלא יופיעו יותר "ברדקרומב" (Breadcrumbs) בתוצאות החיפוש בנייד, מה שלמעשה יהפוך את כתובת האתר לפשוטה יותר.

מה השתנה?

על פי ההודעה הרשמית מגוגל, רק הדומיין יוצג בתוצאות החיפוש במובייל, ואילו בתוצאות החיפוש של שולחן העבודה (דסקטופ) עדיין ימשיכו להופיע ה"ברדקרומב". שינוי זה נועד למקד את התשומת לב על המידע החשוב יותר, כאשר גוגל זיהתה כי ה"ברדקרומב" אינו מציע ערך מוסף למשתמשי הנייד בעקבות קטיעה אפשרית של התצוגה על המסכים הקטנים.

הסיבות מאחורי השינוי

ה"ברדקרומב" נועד להציג את היררכיית האתר בתוצאות חיפוש, אך לפי גוגל, הוא לא היה מועיל במובייל מאחר ורבים מהמשתמשים לא יכולים לראות את המידע המלא עקב הקטיעה במסך. משום כך, היתרון של תצוגת הדומיין בלבד עלול להקל על המשתמשים בניווט באתר.

מה אתם צריכים לדעת?

אם האתר שלכם עושה שימוש ב"ברדקרומב" בעזרת סימון נכון, אתם לא צריכים לבצע שינוי כלשהו. גוגל תספק תמיכה ל"ברדקרומב" בתוצאות חיפוש של דסקטופ, וניתן להמשיך לנצל את הכלים כמו דיווח תוצאות עשירים ב-Search Console ו- Rich Results Test בצורה רגילה.

איך זה משפיע על החוויה של המשתמשים?

  • הפשטת התצוגה במובייל תורמת לשיפור חוויית השימוש.
  • למשתמשים תקלות נעימות יותר בנavigation.
  • תשומת הלב מתמקדת בחשיבות התוכן והמידע המוצג.

סיכום

עם העדכון החדש, גוגל שואפת לשפר את התוצאות למשתמשים במובייל, ולהפוך את חוויית החיפוש ליעילה יותר. ה"ברדקרומב" לא ייעלם לגמרי, אך ידוע שיותר ויותר משתמשים פונים למובייל כחלק משגרת החיפוש היומית שלהם. בדיקות נוספות מראות שהשיפוט למעבר לדומיין בלבד תוך צמצום התצוגה יכולה להועיל למשתמשים ולקדם את החוויה הכללית שלהם.

תובנות נוספות

כחלק מהשינויים, מומלץ לשקול את המשמעות של שיפוט הקטנה של מידע בתצוגת החיפוש על העבודה השיווקית שלכם ובעיקר על קידום אורגני (SEO). חשוב להישאר מעודכנים בכל העדכונים העתידיים כדי לשפר את נראות האתר שלכם.

לאחר ההבנה על השינוי, נותרה השאלה, האם השינויים יוכלו לשפר את חוויית המשתמשים שלכם ואת דירוג האתר שלכם? כדאי להשקיע מחשבה בפתרונות נוספים שיוכלו לסייע לקידום האתר.

כמובן, כעת הזמן הוא לבדוק את מאפייני הניווט באתריכם ולוודא שהכנתם את האתר לעלייה בשימוש במובייל, בעוד שדירוגים יכולים להשתפר עוד יותר עם התאמות נכונות.

הידעת?

93% מהצרכנים סומכים על המלצות למוצרים או שירותים מאנשים שהם מכירים.

בניית מותג חזק יכולה להקנות לך המלצות חיוביות ולהגדיל את הסיכויים שלקוחות יפנו אליך.
סוכנות פרסום דיגיטלי
כניסת לקוחות
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור "בואו נדבר" הינך מאשר/ת בזאת לברנדיני לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.
סוכנות פרסום דיגיטלי ברנדיני