גוגל משנה את תוצאות החיפוש למלונות בשלוש מדינות אירופיות
גוגל מתחילה לבצע ניסוי שיביא לשינויים חשובים result בחיפוש מלונות עבור משתמשים בגרמניה, בלגיה ואסטוניה. במסגרת הניסוי, גוגל תסיר את התכנים המוכרים כמו מפות ורשימות מלונות, ותשיב את תצוגת התוצאות לפורמט הבסיסי של "עשרה קישורים כחולים".
רקע על הניסוי
ניסוי זה מגיע כתגובה לדרישות החדשות תחת חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), שנועד להבטיח תחרות הוגנת בשוק האירופי. במהלך הניסוי, תוצאות החיפוש לא יכללו רכיבים גרפיים כמו מפות, דבר שיאפשר למשתמשים לראות קישורים פשוטים לאתרי מלונות ואתרי השוואת מחירים.
השפעת החוק האירופי
במהלך השנה האחרונה, גוגל השיקה יותר מ-20 עדכונים שנועדו לשפר את הראות של אתרי השוואת מחירים לטיסות, מלונות וקניות. לצד זאת, חלק מהעוסקים בשוק, כמו חברות תעופה ומפעילי מלונות, חוו ירידה של עד 30% בלחיצות ישירות על קישורים חינמיים.
מהדו"ח עולה:
- חברות השוואת מחירים נהנו מעלייה בראותן.
- עסקים קטנים יותר חוו ירידה משמעותית בפניות ישירות.
המטרה מאחורי הניסוי
ניסוי זה מתבצע כדי להבין כיצד שינויים בתצוגת התוצאות משפיעים על חווית המשתמש וזרימת התנועה לאתרי המלונות. גוגל מזהירה שהחזרה לפורמט הישן עשויה לפגוע הן במשתמשים והן בעסקים, ויש לכך השלכות מורכבות.
גישה זהירה מצד גוגל
גארי איליאס, אנליסט בגוגל, הדגיש שהניסוי הוא זמני ושלא נדרשת פעולה מצד האתרים במהלך תקופת הניסוי. הוא ציין כי אם השינויים לא יוכיחו את עצמם, גוגל תחזור לפורמט הרגיל של תוצאות חיפוש המלונות.
מה צפוי בעתיד?
תוצאות הניסוי עשויות להשפיע על החלטות עתידיות בנוגע לפעולה של מנועי החיפוש באירופה, ובסופו של דבר לעצב רגולציות ברחבי העולם. גוגל הבטיחה כי לאחר סיום הניסוי תפקוד החיפוש יחזור למסלולו הרגיל, אם כי לא ברור מתי זה יקרה.
סיכום
השינויים שמביאה גוגל בנוגע לחיפושי מלונות משליכים על אופן החיפוש של משתמשים באירופה, ואין ספק שמדובר בצעד משמעותי שיכול לשנות את כללי המשחק בעולם התיירות והאירוח. חשוב לעקוב בימים הקרובים כדי להבין את תוצאות הניסוי ואת השפעתו על השוק.
לקריאה נוספת
אם אתם מעוניינים במידע מעמיק יותר על המגמות שפועלות בשוק התיירות, מומלץ לעקוב אחרי העדכונים מ-Google News, ולקחת חלק בפורומים מקצועיים שיעזרו לכם להבין את העולם הדינמי של פרסום דיגיטלי.