fbpx

גוגל בסכנת קריסה? מה נחשף בתביעה האנטי-תחרותית שתממשיכו לעקוב אחריה!

גוגל בסכנת קריסה? מה נחשף בתביעה האנטי-תחרותית שתממשיכו לעקוב אחריה!

תגובה של גוגל לתביעה האנטי-טרסטית: הצעות לריכוך הסכמי חיפוש

גוגל הגישה הצעות חדשות בעקבות תביעת ההגבלים העסקיים של מחלקת המשפטים, המאשימה את החברה במעשים אנטי-תחרותיים בתחום החיפוש. התביעה טוענת כי גוגל מנצלת את מעמדה בשוק על מנת להבטיח הגמוניה בתחום החיפושים אונליין.

רקע והסבר על התביעה

באוקטובר 2020, מחלקת המשפטים האמריקאית יחד עם כמה פרקליטי מדינה, הגישו תביעה נגד גוגל על כך שהחברה הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים על מנת לשמור על שליטה בתחום שירותי החיפוש ושירותי פרסום. בספטמבר 2024, שופט ערעור פסק בניגוד לגוגל, מה שהוביל לדרישות נוספות מצד מחלקת המשפטים.

מהן הדרישות של מחלקת המשפטים?

  • למכור את דפדפן כרום.
  • למכור את מערכת האנדרואיד אם לא תושג תחרות כלשהי.
  • איסור על הסכמים בלעדיים עם חברות דפדפן.
  • דרישה לשיתוף מידע עם מתחרים.
  • חיזוק המעקב והפיקוח באמצעות ועדה טכנית.

הגנות גוגל ואסטרטגיית התגובה

גוגל מתנגדת בצורה נחרצת להמלצות מחלקת המשפטים ומכנה אותן "יוזמה רדיקלית המפרה את זכויות הדמוקרטיה. קנט ווקר, נשיא גוגל לעניינים גלובליים, טוען שהדרישות הפרת את המוצרים שמספקת החברה.

גוגל מדגישה כי הצלחתה נובעת מהצגת מוצרים איכותיים ולא מפרקטיקות בלתי הוגנות. החברה טוענת כי "אנשים לא משתמשים בגוגל מכיוון שהם חייבים, אלא כי הם רוצים".

הצעות גוגל לשיפור התחרות

וגל הגישה הצעות מתקדמות שנועדו להקל על השימוש במנועי חיפוש שונים:

  1. תחזוקת הסכמים גמישים: חברות דפדפן כמו אפל ומוזילה יוכלו לנהל הסכמים מרובים עם מנועי חיפוש שונים.
  2. אפשרות למוכרים להתקין מנועי חיפוש ויישומים של גוגל בצורה עצמאית ולא בלעדית.
  3. הקמת מערכת ניהול ציות כדי לעקוב אחר ההסכמים והפעולות בשוק.

השפעות אפשריות על שוק החיפוש

המשך ההליכים המשפטיים עשוי להשפיע על השוק כולו ולעצב מחדש את הדינמיקה בתחום החיפוש. תוצאות ההליך והשינויים המוצעים עשויים בעקיפין לשנות את אופן השימוש בשירותי גוגל ובמנועי חיפוש אחרים ברחבי העולם.

צעדים הבאים

במהלך אפריל 2025 ייערך דיון שימוע בקרוב, בו גוגל צפויה לערער על פסק הדין. החברה טוענת כי ההצעות שהיא הציגה תואמות את הממצאים של בית המשפט, בעוד מחלקת המשפטים מבקשת שינויים רחבים יותר.

מעבר לדרישות המשפטיות, ההשפעה על התחרות בשוק אם גוגל תידרש למכור את כרום או את אנדרואיד עשויה להיות רחבה.

סיכום

במציאות שבה תחרות בתחום החיפוש הולכת ומתרקמת, מעקב אחרי ההתפתחויות המשפטיות הללו הוא קריטי לכל אנשי המקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי. מכיוון שדינמיקות אלו עשויות להשפיע על גיבוש האסטרטגיות העתידיות של חברות רבות, מומלץ להישאר מעודכנים.

האם לדעתכם גוגל תעמוד בדרישות האנטי-תחרותיות או שהמחלקה תצטרך להתפשר? שתפו אותנו במחשבותיכם!

הידעת?

93% מהצרכנים סומכים על המלצות למוצרים או שירותים מאנשים שהם מכירים.

בניית מותג חזק יכולה להקנות לך המלצות חיוביות ולהגדיל את הסיכויים שלקוחות יפנו אליך.
סוכנות פרסום דיגיטלי
כניסת לקוחות
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור "בואו נדבר" הינך מאשר/ת בזאת לברנדיני לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.
סוכנות פרסום דיגיטלי ברנדיני