בינג מסיר את הלינק לקאש מתוצאות החיפוש
מיקרוסופט הודיעה על הסרת הלינק לקאש ממנוע החיפוש בינג, פעולה שמגיעה לאחר חודשים של ניסויים ובדיקה. ההחלטה הזו מצטרפת להסרה דומה שביצעה גוגל כבר בפברואר 2024.
מה זה קאש ופונקציית הקאש בבינג?
קאש היא טכנולוגיה המאפשרת למשתמשים לראות גרסה ישנה של עמודי אינטרנט, כפי ששמרה אותה תוכנת הסריקה של מנוע החיפוש. כשחיפשתם מידע מסוים, הייתם יכולים ללחוץ על הלינק הקשור לקאש כדי לגשת לגרסה שנשמרה מבעבר.
למה הוסרה הפונקציה?
לפי מיקרוסופט, ההסרה נעשתה בעקבות התפתחות של האינטרנט לעבר דפי אינטרנט שמספקים תוכן אמין ומעודכן. נוסף על כך, רבים מהעמודים אינם מותאמים להצגה במצב קאש, מה שיכול לגרום לחוויית משתמש לא טובה.
מה יש למיקרוסופט לומר על כך?
פבריס קאנל ממיקרוסופט ציין כי "השבוע הסרנו את הלינקים לקאש מתוצאות החיפוש בבינג. עם ההתפתחות של האינטרנט, נוכחנו לדעת שהצגת דפים דרך קאש לא תמיד מספקת את הניסיון הטוב ביותר עבור המשתמשים".
לגולשים המעוניינים עדיין לבדוק תוכן שסורק בינג, ניתנת האפשרות להשתמש בכלי בדיקת כתובת ה-URL של בינג, המאפשר גישה לתוכן שנסרק על ידי המנוע.
ההשפעה על קהילת ה-SEO
למרות שהקאש לא היה כלי חיוני לאבחון בעיות SEO, הוא הפך להיות שימושי עבור הרבה קמפיינים של שיווק דיגיטלי. רבים בגורמים הקשורים ל-SEO שימושו בפונקציית הקאש בבינג כדי לעזור להם להבין כיצד הדפים שלהם נתפסים על ידי מנועי חיפוש.
- עוזר לבדוק גרסאות ישנות של דפים.
- מקל על זיהוי בעיות בתוכן.
- עוזר למשווקים לאתר בעיות במבנה SEO.
מה אפשר לעשות עכשיו?
בזמן שמבצעי השיווק צריכים להסתגל למצב החדש, הם יכולים לשקול כלים אחרים הקיימים באינטרנט לצורך זה. לדוגמה, The Wayback Machine הוא מקור מצוין לראות גרסאות ישנות של דפים ספציפיים, וכמובן הוא חינמי לשימוש.
הקשר בין Bing לגוגל
המגמות האחרונות בתחום החיפוש מצביעות על בונוס נוסף שהעניק השוק למנועי החיפוש. גוגל הסירה את הלינק לקאש בנוסף להחלטת בינג, מה שמעורר שאלות על המגמות העתידיות בתחום.
האם אנחנו רואים שינוי בגישה של מנועי החיפוש?
ישנם חוקרים טוענים כי הבחירה לסלק את פונקציית הקאש משקפת גישה חדשה יותר לעבר אבטחת תוכן האינטרנט ונאמנות התוכן המוצג למשתמשים.
למרות השינוי הזה, יש לציין שגולשים רבים עדיין מעוניינים לגשת לתוכן היסטורי מסוים, וכאן נכנסת החשיבות של כלים כמו Archive.org שנותנים פתרון מצוין לנושא.
מה צופן העתיד?
עולם החיפוש מצוי בדרך לשינויים מתמידים, וכעת, עם ההסרות האחרונות, מעניין לדעת כיצד מתכננים גוגל ובינג להתפתח בעתיד.
האם תכונות חדשות יתווספו? האם תהליך הסריקה יתייעל עוד יותר? יהיו אלה דברים שיכולים להשפיע על קהילת ה-SEO והשפעות התמחות השיווק הדיגיטלי.
לסיכום
ההסרה של הקאש משני מנועי החיפוש המרכזיים מצביעה על שינוי מגמה והורדת תלות בכלים שהיו פעם נחשבים לחיוניים. קהילת המתכננים המגיעים לעסוק בתחום איתם תהיה במעקב מתמיד כדי להבין מה הצעד הבא של ענקי החיפוש.
במציאות המשתנה של המידע הדיגיטלי, על הכלים והאסטרטגיות להתפתח ביחד עם השוק כדי להבטיח שהמשתמשים יקבלו את המידע בצורה הטובה והמעודכנת ביותר.