פרסום דיגיטלי: עליית העלויות והירידה בהמרות
עשור של פרסום דיגיטלי גילה תמונה מורכבת של מגמות המשתנות חדשות לבקרים. דו"ח חדש מגלה שממשיכים לצוץ אתגרים בתחום זה, המשלבים בין עלויות הולכות ועולות לפגיעה במקביל בהמרות. עם זאת, יחד עם האתגרים, ישנן גם הזדמנויות לשדרוג וייעול השיטות הקיימות.
מגמות מרכזיות בעולם הדיגיטלי
על פי הדו"ח של Contentsquare, שניתח 90 מיליארד מפגשים, ישנן מספר מגמות בולטות שראוי לשים לב אליהן:
1. עליית עלויות התעבורה
בחינה מעמיקה של נתוני התעבורה הראתה ירידה של 3.3% בתעבורה הגלובלית, מה שגרם למותגים להסתמך יותר על פרסומות בתשלום. כיום, 39% מהתעבורה מגיעה ממקורות בתשלום, עלייה של 5.6% בהשוואה לשנה שעברה. במקביל, תעבורה אורגנית ודירקטיבית ירדה ב-5.7%.
2. נטישת מבקרים חדשים
מטאי לשיקולים, נרשם ירידה במדדי המעורבות הגלובליים, כאשר צריכה כוללת כמו זמן שהייה, מספר עמודים שנצפו ועומק הגלילה, פחתה ב-6.5%. מבקרים חדשים צפו ב-1.8% פחות עמודים ביחס לאשתקד, בעוד שמבקרים חוזרים הראו עלייה של 0.5%.
3. תסכול שמזיק לשימור
תסכול כמו "לחיצות זעם" (לחיצה על אלמנט של דף לפחות שלוש פעמים בפחות משתי שניות) ומרחקי טעינה איטיים השפיעו על אחד משלושה מבקרים והפחיתו את עומק המפגש ב-6%. אתרים שענו על תסכולים אלו הציגו שיעורי שימור גבוהים יותר ב-18% בהשוואה למתחרים.
4. ירידה בשיעורי ההמרה
שיעורי ההמרה הגלובליים ירדו ב-6.1%, דבר שמחמיר את התמונה מכיוון שהתשלום לגישה ממומנת היה נמוך יותר מהאורגני (1.83% לעומת 2.66%). מותגים בעייתיים הצליחו להיערך למגמה זו על ידי שיפור המעורבות.
5. שימור מתחיל באתר
למרות ירידה של 7% בשימור בחודשיים של העברה, נרשמה עלייה של 1.9% בביקורים חוזרים, שהונעה בעיקר על ידי פרסומות ממומנות (+5.6% YoY).
מה זה אומר למשווקים?
בעקבות השינויים והאתגרים החדשים, ישנן מספר תובנות חשובות שיכולות להנחות את הצוותים הדיגיטליים:
- מגוון אסטרטגיות תעבורה: יש לחקור ערוצים חדשים, כמו רשתות מדיה קמעונאיות, על מנת לצמצם את התלות בפרסומות בתשלום.
- שיפור מסעות של מבקרים חדשים: השתמשו במפות חום ותוכן מותאם אישית כדי להפחית נטישות מוקדמות.
- טיפול בתסכול בצורה פרואקטיבית: יישום ניטור בזמן אמת יכול לעזור לפתור בעיות של לחיצות זעם ועיכובי טעינה.
- ניצול אנליטיקה: השתמשו בנתוני התנהגות כדי לזהות מבקרים בעלי כוונה גבוהה ולשפר את דרכי הגישה שלהם.
סיכום
השנה הקרובה מציבה אתגרים בטוחים בתחום השיווק הדיגיטלי. עם עלויות הולכות וגדלות והמרות פוחתות, важно למשווקים להיות גמישים ולמצוא תובנות חדשות כדי לשפר את החוויות של המשתמשים שלהם. על ידי התאמת האסטרטגיות למגמות המתפתחות, ניתן להשיג יתרון תחרותי ולבנות נאמנות בקרב לקוחות.
מקורות
הנתונים המוצגים כאן לקוחים מתוך הדו"ח המפורט של Contentsquare, אשר מנתח את השפעת השינויים בתעבורה הדיגיטלית.