איך להימנע מהקטסטרופה במעבר דומיינים? גילוי מפתיע על הזמן שיחלוף עד שהאתר שלכם יחזור לעצמו!

איך להימנע מהקטסטרופה במעבר דומיינים? גילוי מפתיע על הזמן שיחלוף עד שהאתר שלכם יחזור לעצמו!

כמה זמן אמורה לקחת מעברת SEO?

מעבר של אתר אינטרנט הוא אחד האתגרים המרכזיים בתחום ה-SEO, במיוחד כאשר מדובר במעבר ממשק דומיינים. כולנו יודעים שתחום ה-SEO מתפתח ומשתנה תדיר, והמעברים האלו הפכו לנחוצים יותר ויותר עם עליית חשיבות האופטימיזציה למנועי חיפוש.

מדוע מעברי דומיינים הם כל כך מורכבים?

לא כל המעברים הם זהים, וכך גם התוצאות להן ניתן לצפות. כאשר עסקים מאחדים את נכסי האינטרנט שלהם או משנים את המותג שלהם, יש לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על הצלחת המהלך. בעבודה כ-SEO, השאיפה היא להקטין את הסיכויים לירידת הביצועים האורגניים של האתר.

מה סיכם המחקר האחרון?

באמצעות מחקר שנערך בשנה שעברה על 171 מעברים, נמצא שלוקח בממוצע 229 יום עד שכמות התנועה האורגנית של הדומיין החדש מחזירה את עצמה למצב הקודם לפני המעבר. אחד מכל חמישה מעברים לא החזיר את הביצועים האורגניים שלו אפילו אחרי 1,000 ימים. הנתונים הללו חיוניים למי שמעריך את הסיכונים של מעברים ותכנון האסטרטגיה הנכונה.

מהם הגורמים שמשפיעים על משך המעבר?

עשויים להיות מספר גורמים שמשפיעים על תוצאות המעבר:

  • איכות ההכנה: ככל שההכנה לקראת המעבר תהיה מעמיקה ויסודית יותר, כך הסיכוי להצלחה עולה.
  • פרופיל קישורים: כמות הקישורים המפנים לדומיין הישן יכולה לשחק תפקיד מרכזי בהחזרת התנועה.
  • יכולת המעקב: יש לוודא שהמעבר נמצא תחת מעקב מתמיד כדי לאתר בעיות כמה שיותר מהר.

מדידת נתונים ומהימנותם

כדי להימנע מהטיות במחקר, נעשו שיפורים בתהליך האיסוף וניתוח הנתונים. אחד מהשיפורים שנעשו הוא עבודה עם חברות צד שלישי ונתונים לא מסוננים, כדי לקבל תמונה מלאה על כל המעברים.

אז כמה באמת לוקח למעבר להחזיר את התנועה האורגנית?

המחקר האחרון מצא שברוב המקרים, הכמות הממוצעת של ימים שבהם העברתו של דומיין שהציגה את אותו נפח התנועה בדומיין הישן היא כ-523 ימים. מספר זה מצביע על שיפור משמעותי בהשוואה לנתונים הקודמים.

שיטות לשיפור המעברים

על פי ניסיונם של SEO מקצועיים, יש כמה שיטות שיכולות לזרז את התהליך:

  • פתיחת נתיבים חדשים לדו"ח ו-Crawl ימים לפני המעבר.
  • שימוש בכלים המלווים את המעבר, כמו הכלי "Change of Address" בגוגל.
  • הבנה מעמיקה של הנתונים והקישורים המפנים הנוכחיים כדי לתכנן את המעבר בצורה הנכונה.

לסיכום

מעבר בין דומיינים אינו מהלך פשוט, ובכדי להבטיח שאין ירידת תנועה אורגנית, יש להכין היטב את השטח לפני. כעת, עם הידע החדש, SEO יכול לתכנן את המעברים שלהם בצורה חכמה יותר ולהתמודד עם אתגרים עתידיים.

אם אתם מחפשים מידע נוסף על מעברים, מומלץ לעיין במדריכים שמנחים כיצד לנהל מעבר בצורה חלקה, לכלול גם את משאבי Google ועוד. חוויות אחרות מהעבר יוכלו לשמש כבסיס ללמוד ממנו ולהתכונן למעברים העתידיים שלכם.

להמשך קריאה בנושאים הללו, אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו.

הידעת?

93% מהצרכנים סומכים על המלצות למוצרים או שירותים מאנשים שהם מכירים.

בניית מותג חזק יכולה להקנות לך המלצות חיוביות ולהגדיל את הסיכויים שלקוחות יפנו אליך.
סוכנות פרסום דיגיטלי
כניסת לקוחות
נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור "בואו נדבר" הינך מאשר/ת בזאת לברנדיני לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.
סוכנות פרסום דיגיטלי ברנדיני